Web Analytics Made Easy - Statcounter
امنیت تتر چقدر است؟ احتمال ورشکست شدن تتر وجود دارد؟
 

امنیت تتر چقدر است؟

 > امنیت تتر چقدر است؟

استیبل کوین چیست؟

 

پس از مدتی از فراگیر شدن رمزارزها، نیاز به یک رمز ارز بدون نوسان به عنوان پایه ای برای معاملات شدیدا احساس شد، اینجا بود که شرکت هایی با ارائه استیبل کوین و یا همان رمز ارز با ارزش ثابت وارد عرصه کریپتو شدند، منظور از ارزش ثابت این است که برخلاف بیت کوین یا سایر رمزارزها، استیبل کوین نوسان ندارد، به طور مثال یک دلار تتر همواره 1 دلار است، نه بیشتر و نه کمتر!

 

چند نوع استیل کوین داریم؟

 

استیبل کوین و یا رمزارزهای پایدار مطرح در حال حاضر، تتر، USDC و BUSD است، در ادامه به توضیح هریک میپردازیم.

 

1️⃣ تتر:

امنیت تتر

 

احتمالا با تتر آشنایی دارید، رمزارزی پایدار بر پایه دلار که هم در جهان و هم در ایران محبوبیت بالایی دارد، این استیبل کوین در سال 2015 تاسیس شد و امروز با حجم بازاری بالغ بر 50 میلیارد دلار در حال فعالیت است، ارزش تتر همواره 1دلار است اما به دلیل برخی از مسائل که در ادامه توضیح خواهیم داد شاهد آن بوده ایم که مابین 0.96$ تا 1.02$ نوسان داشته است، تتر به دلیل پذیرش بسیاربالا در اکثر صرافی ها و همچنین کارمزد کم انتقال از محبوبیتی بالایی برخوردار است.

به صورت کلی دو نوع کیف پول تتر داریم، TRC20 بر پایه شبکه ترون و ERC30 بر پایه شبکه اتریوم، کارمزد کیف پول های شبکه ترون همواره در حدود 1دلار است، اما کارمزد شبکه ERC20 به دلیل پردازش در شبکه اتریوم بالاتر است.

 

2️⃣ USDC:

امنیت USDC

 

یکی دیگر از استیبل کوین های مطرح جهانی با ارزش بازار بالغ بر 6 میلیارد دلار، USDC در سال 2018 توسط دو شرکت بزرگ Coinbase  و Bitmain راه اندازی شد، مشابه تتر ارزش هر USDC همواره برابر 1دلار آمریکا است و نکته جالب توجه که در ادامه شرح خواهیم داد، ارزش USDC همواره ثابت بوده و در طی زمان نوسان خاصی نداشته است.

 

3️⃣ BUSD: 

امنیت BUSD

 

سومین استیبل کوین مطرح دنیا، مربوط میشود به صرافی نام آشنای بایننس، این رمزارز با بازاری بالغ بر 5 میلیارد دلار، در سال 2019 توسط Binance تاسیس شد و BUSD نیز برخلاف تتر همواره ارزشی ثابت و معادل 1 دلار داشته است.

 

✅ امنیت تتر چقدر است؟ کدامیک معتبر تر است؟

 

امنیت تتر

امنیت تتر چقدر است؟ آیا ممکن است تتر ورشکسته شود؟

 

با توجه به اتفاقات اخیر و ورشکستگی لونا، واجب است حساسیت بیشتری بر این مارکت داشته باشیم، لذا بهتر است بدانیم از لحاظ نظارت های مالی و ارائه پشتوانه های موثق، USDC و BUSD اعتبار بالاتری از تتر دارند، چراکه متاسفانه شرکت تتر مستندات کاملا شفافی مبنی بر پشتوانه این ارز ارائه نداده است و بخشی از پشتوانه های اعلام شده توسط شرکت تتر اعتبار بالایی ندارند.

 

لذا اگر به دنبال انجام نقل و انتقالات هستید، تتر گزینه به جهت مقبولیت بالا، کارمزد پایین و سریع بودن شبکه گزینه بهتری است، اما برای نگه داری چندان گزینه مناسبی نیست.

 

 

کلیه مطالب درج شده در سایت پارس تتر صرفا برداشت ما بوده است و به هیچ عنوان جنبه پیشنهادی ندارد، در صورت وقوع هرگونه خسارت احتمالی پارس تتر هیچگونه مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت، تصمیم نهایی همواره بر عهده شخص کاربر و کسب اطلاعات کافی است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x